Nieuwjaar, nieuwe start.

Een nieuw jaar betekend een nieuwe start, althans, dat betekend het voor mij. In mijn geval betekend de nieuwe start: beter mijn best doen op school. Ik heb de 1e periode nogal geluilakt. De 2e periode ging ‘wat’ beter. En nu ik in de 3e periode zit moet ik echt wat beter mijn best doen.
Tumblr_mfrcqnjhm41qiezmeo1_500_large

Voor iedereen betekend die nieuwe start wat anders. De een moet een ruzie oplossen, de ander moet (net zoals ik) motivatie vinden voor zijn/haar werk of school. Ik weet precies hoe ik die motivatie moet aanpakken en hoe ik dus beter mijn best kan doen. Maar, op een of andere manier is er ‘iets’ wat mij tegenhoudt. Echt heel vervelend! Maar hoe dan ook, even terug naar het onderwerp: een nieuwe start.

De een vindt die start maken moeilijker dan de ander. Logisch, want iedereen is anders. Hoe maak je die start nou als je het moeilijk vindt? Tja, ik kan het je eigenlijk niet vertellen. Logisch, want (nog een keer) iedereen is anders. Het enige wat ik kan doen is je op weg helpen met tips die zouden kunnen werken.
Tumblr_mct5tzcvym1qlzvnlo1_500_large
De eerste tip; zet je er overheen! In het geval van ‘een ruzie oplossen’ is dit een tip. Misschien vind je het eng om naar diegene toe te stappen om sorry te zeggen. Die angst is echt heel storend, ik heb er zelf ook wel eens last van. Maar, ik denk er dan altijd aan dat je dan tenminste je excuses hebt aangeboden. Over die ruzie hoef je je dan niet meer druk te maken. Jijzelf hebt er een punt achter gezet en de ander moet zelf maar uitzoeken wat hij/zij met jouw excuses doet.

De tweede tip; dwing jezelf. Laat de zin ‘Een nieuw jaar; een nieuw begin’ door je hoofd spoken. Hopelijk lijdt die zin tot activatie, oftewel; je gaat je leven beteren en die start gewoon maken.
2013goals_18d2f82-18d2f8v_large
Verder weet ik eigenlijk geen tips meer.
Maar denk eraan; maak nu die start want anders moet je nog 365 dagen wachten! Zonde van je tijd.

Love,
Anna

Ps. Maak desnoods een lijstje met serieuze dingen die je écht nog moet doen!

1 thoughts on “Nieuwjaar, nieuwe start.

  1. Pingback: Goede voornemens, maak ze waar! | The change

Plaats een reactie